Neruda i Rumi o ljubavi


Always

I am not jealous
of what came before me.

Come with a man
on your shoulders,
come with a hundred men in your hair,
come with a thousand men between your breasts and your feet,
come like a river
full of drowned men
which flows down to the wild sea,
to the eternal surf, to Time!

Bring them all
to where I am waiting for you;
we shall always be alone,
we shall always be you and I
alone on earth
to start our life!

Pablo Neruda

Uvijek

Nisam ljubomoran
na sve prije mene.

Dođi sa čovjekom
na tvojim ramenima,
dođi sa stotinu njih u tvojoj kosi,
dođi sa hiljadu njih među tvojim grudima i stopalima,
dođi poput rijeke
prepune davljenicima,
koja uvire u pobješnjelo more,
vječne valove, i vrijeme!

Sve ih dovedi
tamo gdje te čekam;
uvijek ćemo biti sami,
uvijek samo ti i ja
sami na zemlji
da započnemo život!

prepjev: Jasmina Hanjalić

Mevlana Dželaluddin Rumi

Ljubav mi reče

Obožavam mjesec.
Pričaj mi o nježnom sjaju svijeće
i kako sladak je moj mjesec.

Ne pričaj mi o žalosti
već o takvom blagu,
ali ako ti je nedokučivo,
onda samo ostani u tišini.

Sinoć mi je stvarnost pobjegla
i prigrlio sam ludost.
Ljubav je to vidjela i reče mi,
Evo me!
Obriši suze i ostani u tišini.

Rekoh joj,Ljubavi,
bojim se,
a to nisi ti.
Ljubav mi reče,
nema toga što ja nisam.
Ostani u tišini.

Na uho ću ti šaptati tajne,
a kada ih prepoznaš ti samo glavom kimni
i ostani u tišini.

A mjesec duše
ukaza se na putanji moga srca.
Toliko je dragocjeno to putovanje.

Rekoh… Ljubavi
kakav je to mjesec?
Ljubav mi reče,
ne trebaš se to pitati.
Ostani u tišini.

Rekoh… Ljubavi,
je li to lice anđeosko ili ljudsko?
Ljubav mi reče,ništa što bi tebi bilo poznato.
Ostani u tišini.

Rekoh, molim te objasni mi,
umrijet ću od iščekivanja.
Ljubav mi reče,
tu sam te čekala!
Budi uvijek na rubu
i ostani u tišini.
Ti u ovoj dvorani
prikaza i iluzija stanuješ,
a sada išetaj iz kuće
i ostani u tišini.

Rekoh… Ljubavi,
reci mi…
zna li Gospod da ovako
samnom postupaš?
Ljubav mi reče,
o da, On zna…
samo budi potpuno…
potpuno…u tišini.

6 thoughts on “Neruda i Rumi o ljubavi

Add yours

  1. Anto, dobro ste uočili vječnost poezije, zbog koje svi pokušavamo stvarati što je moguće bolje; Rumi je živio u 13-om stoljeću, a Neruda u prošlom, no, njihova je poezija pokorila vrijeme;Manufaktura Miletin vjerujem da pravi dobre stvari, hvala; Marko, neka se uz ove dobre pjesnike i Skandinavija malo raskravi; Jelo, hvala ti na čitanju.

  2. DAR ZA LJUBAV – LJUBAV ZA DAROVITOST

    Mi znamo da se ne smijemo susretati
    I moramo zaobilaziti u širokom luku
    Da ne bi izbio požar i zadao mnogima muku

    Mi znamo da sve vatrogasne čete
    Ugasile nebi taj silan plam
    A nama bi nad nedužnim ostao sram

    Mi znamo da bi od srama i sami izgorili
    U tom požaru očima oživljenog žara
    A za naknadu štete nemamo para

    Mi znamo da ljubav ne poznaje godine
    Al strah da starost ne uguši strast
    Potiče u duši pelina rast

    Mi znamo koliko su mali naši izbori
    I posljedice poprijekog presjecanja prošlosti
    I zato naš razum nije našao radosti

    Mi znamo da vrijeme liječi sve rane
    Al naša bol i tuga umjesto manja
    Kao sram iz zrcala sve više izranja

    Mi znamo da bez sebeljublja ljubav ne postoji
    Al samoljubivo snatrimo ideale
    A kosti stare bez ikakve šale

    Mi znamo da nam je ljubav za vječnost
    pokorila dar za ljubav; Znamo!
    Al mi sebi nećemo to da priznamo.

    Mi izgleda svašta znamo i pokušavamo
    Stvarati uzvišeno što je moguće bolje
    al ne shvaćamo da smo samo sada ovdje – dolje

Komentariši

Create a free website or blog at WordPress.com.

Gore ↑

