Ovdje više nije vaš dom (pismo drugovima i drugaricama)


http://www.trecagimnazijasarajevo77-81.ba/proslava/default.html

Dan nakon proslave tridesete godišnjice mature u Trećoj sarajevskoj gimnaziji, pitala me koleginica, koja je bila spriječena da dođe, kako je bilo: “Odlično organizovano, sve krasno i na nivou, ali osjećam beskrajnu tugu”, odgovorih.

Brzo je shvatila zašto mi se oči nisu ispunile sjajem (sve)svjetskih toaleta, predivnim odijelima sa odgovarajućim kravatama, očuvanim, njegovanim izgledom uspješnih drugarica i zanimljivih drugova tek pristiglih sa cijele planete. Osjećanje trajnog gubitka toliko pametnog, kreativnog, dobrog svijeta s kojim sam konfuzne tinejdžerske dane provela u Vilsonovom šetalištu, nadjačalo je ushićenje i radost zbog susreta nakon toliko vremena. Prvi put sam osjetila konkretno i pravo značenje ofucane sintagme “odliv mozgova”…

A, vi koji više niste ovdje, toliko toga ste mogli dati ovome gradu i on vama…Pored svih koji su tragično stradali na bilo kojoj strani, pored srušenih domova, uništenih materijalnih dobara, vi ste još jedan nenadoknadivi gubitak.

Sarajevo više nije vaš dom i tugom mi se pune oči zbog toga. Ne pomaže ni to što vidim da ste se snašli gdje god da ste, još uvijek volite svoj rođeni grad i niste ga zaboravili, pamtite prijatelje, kao ni spoznaja da niko od nas nije kriv. Jer vi ćete sve rjeđe i rjeđe dolaziti, sve više kao gosti i češće kao turisti: Sarajevo mora dalje bez vas, ogromne snage koja se razlila u tuđini i tamo iz nje niče i cvjeta njen podmladak …

Jasmina (Hodžić) Hanjalić, IV 5

5 comments

  1. To je neuništivo prokletstvo Prokete Avlije. Sve balkanske mušice rađaju se sa tim prokletstvom usađenim u sebe. A ljudi od pameti otjerani na sve moguće načine Prokletu Avliju što su dalje još više vole. Kolikogod se bori sa svojim prokletstvom u naše srce duboko je urezana.TAZE HABER IZ PROKLETE AVLIJE

    Prokletu Avliju
    Prokletstva još gone
    Misli mi glancaju njene
    Toponimske bonbone
    Pistom Tvoga traga
    Ptice mi u nebo lete
    Cjelovitost svoju
    Zaštitnu mrežu plate
    A kada iznenada
    Pukne kao grom
    To nas crninom razvlači
    Balkanski sindrom
    Nove pjesničke pećurke
    Gurkam uvis k Tebi
    Da od poniženja
    Presvisnuli ne bi
    Teška nas stoljeća
    Davninama vuku
    Misli oteščale
    Rone u dubine
    Sunce tek nakratko
    Ponekad prosine
    Ja sam onaj koji pjeva
    I tamo gdje pjesme nema
    Sa Tvojim sam djelom
    Raskošan kao bosabska duša
    Duhovno impotentne face
    Bockam kao umišljene znalce
    Cvatem od sreće
    Tvojim stilom taknut
    Pročistači duha malo rade
    Oni rađe meze svađe
    Pa posvađanu budućnost grade
    Gluposti Proklete Avlije
    Drako uzimaju danak
    Za svoj nemili opstanak
    Tamo gdje pamet drijema
    Sreće cjelovite nema

    Rajko Glibo

  2. Draga Jasmina,
    ja se pronadjoh u Vasem pismu drugaricama i drugovima,sa one druge strane proklete avlije. Ne tako davno ,saopstih prijateljima svoj povratak u mali gradic Podkozarja. Prije nego sto zavrsih recenicu docekase me njihovi hladni pogledi i pitanje od kojeg zacvilise kapi krvi,”Sta ces ovdje”.Gledam pa nevjerujem,kako sta cu?Necu da budem gost u beharu moje Kozare,necu da kao turista dodjem na obale moje Sane.Istina,gdje ti je srce tu ti je dom,a sta je sa onim vrijednostima koje obogatise ovo duse.Hocu da kroz tarabu koja odoljeva vremenu dozovem moju komsinicu na kafu,da na utrtom makadamu pozdravim starca,da me probudi mati mirisom toplih ustipaka.Izvini svijete,ne uklapam se u tvoj moderan stil po meni(ne)moralnih vrijednosti.Zamjenicu tvoje parfeme hladnom izvorskom vodom,tvoje centre smijehom ceda u avliji,onim jagnjascem tek rodjenim,,,,svim onim ljepotama Bosne .
    Istina,da ne spoznah zivot u tebi ne bi znala koliko vrijedi ono sto imam.

Komentariši

