Enesa Mahmić


Pranje

Mama je rekla
Da nikad ne bih trebala
Otkrivati
Svoje namjere drugima
Pa sam bila nijema i slijepa
Po potrebi

Otac je rekao
Da čuvam obraz
Pa sam navukla masku svetice
Nije mi bila baš po mjeri
Morala sam skratiti pola jezika

Vremenom
Ljudi su počeli tražiti blagoslov od mene
A ja sam plakala žaleći njihovu naivnost

Danas je vrijeme čišćenja

Uzimam sve svoje maske
Svoje lijepae uglađene maske
Bacam ih u smeće
Poljevam lice vodom
I trljam, trljam, trljam

Mnogo se prljavštine nagomilalo:

Dva desetljeća prljavštine
Trljam, trljam, trljam

Dva desetljeća skrivanja
Trljam, trljam, trljam….

Konačno se mogu pogledati u ogledalo.

Revolt

Stavila sam čašu
Na rub stola

Pustila da
Voda
Iz česme
Teče bespotrebno

Obojila sam kosu
U vatrenocrveno

Lupila porculansku vaznu
O pod

Peškiri više nisu složeni po nijansama
Prljava stakla na prozorima
Paučina po zidovima

Moja suknja je kraća
Nego što treba
Da bude
Kurvanjski smijeh-
Društveno neprihvatljiv

Tako malo je potrebno da se izađe
Iz kolotečine
Tako malo je potrebno
Da jednu ženu
Smjeste
S druge strane pameti

Soba 202

Ovdje vrijeme na postoji
Postoji samo njihanje zavjesa
I bezlična lica koja se smjenjuju
Umjesto noći i dana

Vrijeme je ostalo vani
U užurbanim koracima prolaznika
Koji moraju stići “na vrijeme”
(Mi ovdje ništa ne moramo)

Sinoć
Ili je to bilo jutros
Vrištala sam na sav glas
Onda se smijala uplašenoj sestri
Što se krstila
Moleći boga da joj sačuva zdrav razum

Kasnije
Sve se smirilo
Bilo je sve isto
Njihanje zavjesa i bezlična lica
Koja se smjenjuju
Umjesto noći i dana

Akrobati

Mi
Hodamo po žici
Oprezno

Ipak
Lijepo nam je gore
Osjećamo se kao kod kuće
Visine su nam oduvijek bile privlačne-
Oblaci nešto kao prirodno stanište

Ali dolje je vrtoglavi ponor
Koji stalno opominje
Prijeti
Samo jedan pogrešan korak i
Gotovo.

Tresemo se od
Straha
Uzbuđenja

Znojimo se
Uzdišemo
Skrivajući slabosti pred radoznalom publikom

Znamo
Dok smo gore imamo jedno drugo
I da poslije
Silaska
Ništa neće izgledati tako čarobno

Enesa Mahmić, rođena 04.03.1989. Bavi se pisanjem poezije i postfeminističkim interpretacijama književnih djela. Radovi su joj objavljivani u časopisima: Libertas i Afirmator. Nagrađena je trećom nagradom Mak Dizdar za najbolju zbirku poezije, 2009. godine.

