AJNUŠA HOROZOVIĆ


dp 3

PLODOVI ZEMLJE

Visokim planinama

Vraćam vam se kroz kosti, vlasi, sjetu, postojanje
Moj izvor jezika iskovao se u kovačnicama djedova
Talili su stoljećima slogove,
tisuće istanačanih slojeva
u predjelima gdje se riječi smrzavaju u zraku
Kovitalju se razlomljene rečenice sa mojih usana
kalim nad vatrom smisao
sve sam dragocjeno iznjedrila
Suhe riječi dadoh Kovaču plemenitih metala
bila sam na čas uspavana
u iskovanoj ruži
opijena
mistikom neba i njegovih tijela
podigla sam sve velove
Razotkrivam se do leptirice, pomjeram krilima planine
Podarila sam svoje djedove klesare
i isklesaše
ispružene prste, ruke kamene
skamenjene riječi
ispod mjesečine
kamenoresci u stećke
sami sebe uklesaše
Tišina u ovoj kući puna je nektara, nara…
spušta se stoljećima na naša ramena
u glinenom obliku grnčarija
Zemlja
Plodna

LUTKA

dijete je odbacilo trup lutke
što sad bubri u truleži lišća
glavu nije imala
na njenom mjestu vidim dah djeteta
nadam se da će trulež upiti boju lutke
kotrlja se zemljana glava zavijena u svilu
kada otvaram ladicu iz svog stabla
lagano uzimam glavu i osjećam drhtanje svile
toplo pripijene uz moj orošeni dlan
kistom i bojom slikam svoju misao
na zemljanoj glavi
a na svili
slikarija je vazdušastih obraza
svoju misao spajam s trupom lutke
u čiju sam prazninu prethodno skrila ključ
ključem od mahovine odgonetnut ću dah tišine
očekivala sam da ću ponovno vidjeti lutku
kupam je u vodi i dobro se poznajemo
razastirem čaršaf po krevetu
prepoznavajući cio svoj život

Ajnuša Horozović u rodnoj Banjoj Luci završila osnovnu i srednju školu, te diplomirala na Pedagoškoj akademiji. Piše poeziju i priče za djecu i odrasle. Bavi se i slikarstvom. Priredila nekoliko izložbi ulja i akvarela s motivima iz svoje poezije. Bavi se i dizajnom (oprema knjiga, plakat i dr.). Nakon protjerivanja iz Banje Luke jedno vrijeme je provela u Zagrebu, a zatim se seli u Sarajevo gdje i danas živi. Poezija joj je prevedena na nekoliko stranih jezika.

Objavila:

Lutkine igračke (1986)
Dijagram noći (1987)
Šutnja s prorezima za oči (1991)
Skrila sam se u svoje rukopise (1996)
Sjene na licu (2003)

Komentariši

