Šefik Fiko Daupović


???????????

AMBASADA

Kad prolazim
pored američke ambasade
slobodno provjeravam
novčano stanje
svog mršavog novčanika.

Znam, mala je mogućnost
mala je mogućnost da me neko opljačka.
Istovremeno,
uhvati me neka tjeskoba
kad pomislim
na njihov standard.

Najradije bih požurio
da me prođe ta nelagoda,
ali iskreno govoreći – ne smijem.
Mogu biti sumnjiv.
Nije šala igrati se sa demokratijom.

ZAPIS O SNOVIMA

Mi ne pišemo pjesme,
mi pišemo snovima epitafe.

Snovi su neubrani plodovi
koštunjavog voća.

Jedenje sjemenki smiruje.
U njima snovi su
maleni i bezazleni.

Neispunjeni snovi rastu
na vagama tasova.

Kad mislimo, da nemamo
ništa u rukama,
oni izlaze iz karantina
i traže da ih ljuljamo.

MJESEČINA

Tvoje su usne
pješački prelaz
za mjesečinu.

Mjesec je kriška.
Mažemo je slatkom
iz prošle godine.

Pojesti je ne smijemo.
Ako je pojedemo –
nećemo se više vidjeti.

NE BOJ SE SAMOĆE

Ne boj se samoće –
to je zlato
pretopljeno u čekanje.

Ne boj se samoće –
to je tišina
izašla iz buketa cvijeća.

Ne boj se samoće –
to oči plaćaju račun
za svjetlo,
to prsten iskušava prste.

Ne boj se samoće –
sve će zemlja pomiriti.
Bez razloga
ona se ne okreće,
i ne da jeseni
crninu dugo da nosi.

MOSTOVI SU U PTICAMA

Zadivljeni komforom sna,
prividno oslobođeni ćoškova,
čistimo krug.
Ravnamo se prema nebu.

Tako nespremne
zatekne nas zemljotres.
Pomjeri mostove
za dužinu rijeke

Potreseni, slijepom ulicom
epicentar tražimo.

Ponornice,
ja ne mogu biti most
sa koga se drugi bacaju.
Mostovi su u pticama.

NUDISTA

Kao da mu nisu
svi kod kuće,
uspostavio
prisnu vezu sa suncem.

Odmetnik
tekstilne industrije,
kockara potomak –
i slika, i bijelo,
i pola, i cijelo.

Nikog obučena nisu rodili.

Zatvaramo oči,
zaključavamo ih
kao prodavnice
pune skupocjene robe.

Sebe da bismo vidjeli
na njegovom mjestu.

NEBO

Bez kosti,
bez dlake na jeziku
prekoračilo strane svijeta.

U tvojoj čistoj utrobi
Zemlja je medicinska lopta.

Davno bi te otrovali,
ali usta ne mogu
da ti nađu.

SVJETLA JOŠ GORE

Rodbinski gledamo u nebo
kao u varoš
iz koje davno krenusmo,
ne bismo li svoju kuću
prepoznali.

I dok drumovima lutamo,
sestre pred kućom
svjetla nikada ne gase.

Isto biva kada čovjek umre –
sva svjetla u kući gore.

SRCE JE TAMO GDJE SE ČUJE

Moj otac je
egipatska mumija.
Njega je neko pokrao.

Ono što je ostalo,
bespomoćno leži
u muzeju moje majke.

Ja odvikavam ljude
od sebe,
da ne zalutaju u pustinji.

Moj otac je mumija,
ali nije srce
tamo gdje kuca,
već tamo gdje se čuje.

SRCE

Samo sebi spomenik diglo –
nama ostavilo
epitaf da uklešemo.

Otac u njega
noć sakrio.
( Nije se vratio. )

Majka okrenula riječ
prema istoku.
Moli se – za ruke,
mene i moje braće.

ASTRONOM

Imala sam tatu –
gledao je mjesec
od prvog do prvog
i brojao zvijezde po podu.

Imala sam tatu –
nebo moje u cipelama.
Bunar i more,
neizvezen jastuk
za luksuz i ranu.

Imala sam tatu –
do kasno u noć
kovao je ljude u zvijezde.

Imala sam tatu –
cvijet u kahvanskoj vazni
ljubio je,
ljubio,
sada snijeg tragove pokriva.

Kratka biografija:

Šefik Daupović Fiko rođen je 18. kolovoza 1951. godine u Sarajevu, gdje je završio Pedagošku akademiju, Odsjek za jezik i književnost.
Objavio je knjige poezije: „Večer na večeru pada“, „Vjetar prodaje novine“, „Nobel nije kod kuće“ i „Kraljevstvo JahJah“, te knjigu „Priče sa Slonovog jezera“ i „Priče sa rijeke Pa Pa“ iz kojih je izvršen izbor i preveden na engleski jezik (Elephant Lake), te radio-igre za djecu „Audicija u zoološkom vrtu“, radio drame „Dolina mačaka“ i slikovnice za djecu „Mali ekser“.
Dobitnik je više nagrada i priznanja za književnost. Zastupljen je u nekoliko antologija i različitih izbora, kao i u čitankama i lektiri za osnovnu školu.
Njegove pjesme i priče objavljene su u poznatim časopisima i listovima za kulturu, književnost i umjetnost Bosne i Hercegovine i izvan nje. Prevođen je na više jezika. Osim poezije i priča piše igrokaze, humoreske i aforizme.
Član je društva pisaca Bosne i Hercegovine. Živi i radi u Sarajevu.

Komentariši

