MAHMUD DERVIŠ (1941.- 2008.)


Dervis_Mahmud_432

NA OVOJ ZEMLJI IMA ZBOG ČEGA VRIJEDI ŽIVJETI

Na ovoj zemlji ima zbog čega vrijedi živjeti:
Kolebanje aprila
U zoru miris hljeba
Ženska mišljenja o muškarcima
Eshilova djela
Začetak ljubavi
Trava na kamenu
Majke koje žive na niti svirale
I strah osvajača od sjećanja
Na ovoj zemlji ima zbog čega vrijedi živjeti:
Posljednji dani septembra
Dama koja napušta četrdesete punih kajsija
Sat sunca u tamnici
Oblak koji imitira jato živih bića
Ovacije naroda onima što u smrt odlaze s osmjehom
I strah tiranina od pjesama
Na ovoj zemlji ima zbog čega vrijedi živjeti:
Na ovoj zemlji je gospođa zemlje
Majka svih početaka
Majka svih svršetaka
Zvali su je Palestina
Nazvana je Palestina
Gospođo moja: vrijedi mi
Jer si moja gospođa
Vrijedi mi da živim!

ZBOG NEČEG SREĆAN

Srećan zbog nečeg nepoznatog, grlio sam
Jutro snagom pjevanja, hodao siguran
U svoje korake, hodao siguran u svoja viđenja,
Neko nadahnuće me zove: dođi! Kao magičan znak,
Kao da je san koji se uzdigao da me uputi u svoje tajne
Pa da budem noću svoje zvijezde gospodar…
Oslonjen na svoj jezik. Ja sam svoj san. Majka svoje majke
U snoviđenjima i svoga oca otac i sin svoj sam.

Srećnog zbog nečeg nepoznatog, nosilo me
Pjevanje na svojim žičanim instrumentima
I glačalo me kao dijamant princeze s istoka
Što se nije otpjevalo sada
Ovog jutra
Neće se pjevati nikada

Daj nam, ljubavi, svo svoje obilje da krenemo
U časni rat osjećajnih, jer je klima povoljna
I sunce naše oružje jutros naoštrava,
O ljubavi! Mi nemamo drugog cilja do poraza
U tvojim ratovima… i zato pobjeđuj ti, pobjeđuj i čuj
Pohvalu od svojih žrtava: Pobjeđuj! Živa bila
I vrati se nama poraženima… u zdravlju!

Srećan zbog nečeg nepoznatog, hodao sam
Sanjareći o jednoj pjesmi, plavoj, iz dva reda
Iz dva reda… od radosti neke lagane,
I vidljive i tajne
Ko ne voli sada,
Ovog jutra,
Neće voljeti nikada!

Komentariši

