ZORAN ILIĆ – IZBOR IZ POEZIJE


 

11149530_10207404338846269_8622837825217723127_o

TI SI SAV MOJ BOL

Ako izgubim zemlju
i svoj san biće gadno.

Moj svet se okreće
kao kišobran na vetru.

Negdje u dubini moga sna
spava naga žena.

Ti nepozvan dolaziš u moj san,
i to nije u redu!

Ti stojiš pred vratima moga sna.

Znaš ko si ti?
Ti si istovremeno moj trenutak,
i moj san.

Ti si dečko, tinejdžer,
iz mog sna.
A to sam, u stvari, ja.

Moje krpice od opranog
i ispeglanog sna
leže po podu razbacane,
i svako ih gazi.

Ona pokušava,
ona se trudi,
da ponovo postane
moj jedini san.

Negde postoji zemlja
o kojoj ja ništa ne znam,
i to je veoma tužno.

Neko bi rekao
da si ti sav moj bol,
ali ja znam da je to
najobičnija glupost.

 

SVI MOJI PESNICI SU TUŽNI

Pesnici pažljivo
slušaju druge pesnike.

On je sinovac pokojnog pesnika.

On je, pre svega, slikar,
pa tek onda pesnik.

Ja sam tvoj pesnik,
a ti moja pesnikinja.

Pesnik je zatvorio krug.

Susreti pesnika
u prirodi.

Svi veliki ljudi su veliki
pesnici.

Ja sam
volela tri pesnika.

Odlazak pravih pesnika:
to bi ukratko bio put pesnika.

Publika i pesnici
zajedno.

Ako niste znali,
ja sam ukleti pesnik.

Pesnici koji imaju pesme
na Internetu.

Portret pesnika iz dijaspore.

I seljak može biti pesnik.

Mesto okupljanja pesnika.

Nećemo ovog pesnika!

Pesnici i drugi
estradni umetnici.

Grupa crnih njujorških pesnika.

Šta će ti pesnik?!

Kada razmišljam o pesnicima
dođe mi da plačem.

On je bolji pesnik
nego muzičar.

I loši pesnici znaju da
napišu dobru pesmi.
Omakne im se.

 

MOJE KRPICE

Moje krpice
jesu moje najbolje
i najvernije
drugarice.

Nešto je progrizlo
moje krpice.
Verovatno, moljac.

Ražene krpice sa kiselom pavlakom
spremala je moja baka
dok ja radim svoje lude krpice.

Sada tražim letnje krpice.
Zimske sam odložila u plakar.

Kupila sam neke krpice
za letovanje u Grčkoj.

Ona u slobodno vreme
dizajnira krpice.

Našla sam krpice
i sada sam zadovoljna.

Zamislite me bez ijedne
krpice na sebi!

Nije lako
naći preskupe krpice!

Odoh ja da raspremim
svoje krpice.

 

LJUBAV, AH LJUBAV

Ljubav je odavno na slepom koloseku.

Kada ljubav prođe, šta ostaje?
Ne želim da znam.

Da nisi slučajno molio
za ljubav!
To je nedopustivo.

Ona je jedino ljubav želela.
To je i dobila.

U njenim grudima
neizmerna ljubav
prema mužu!

Ljubav nije čudo,
ali ih zato čini.

Meni ljubav znači više,
a meni – manje.

Ljubav i poneka psovka.

U današnje vreme
Ljubav se svodi
Samo na nekakav hokus-pokus:
ko koga prevari.

Ljubav na seoski način.
Ruralni elementi u ljubavi.

Ljubav na klupi u parku
i još nešto pride.

Večna ljubav ipak ne postoji.
To je urbani mit.

Vreme za ljubav ističe.

Ljubav i drugi zločini.

Ljubav je često jača od tranzicije.

Ljubav je šareni ringišpil
u luna parku.

Nova ljubav na pomolu
mada mnogi ne veruju
u ljubav.

 

 

Zoran Ilić prozni pisac iz Beograda. Sa svojim pričama prisutan u srpskoj i eks-ju periodici od 1989. godine. Bio urednik u “Književnoj reči” i gostujući urednik u “Albumu” (Sarajevo), kao i zamenik glavnog i odgovornog urednika u onlajn časopisu “Balkanski književni glasnik”. Trenutno uređuje veb-sajt za književnost posvećen autorima sa prostora bivše Jugoslavije “Prozaonline”.

Na zagrebačkom internacionalnom pozorišnom festivalu FAKI 2006. godine izveo ulični performans koristeći motive iz jedne od svojih priča.

Saradnik je i aktivni učesnik mnogih veb-sajtova posvećenih književnosti.

Dobitnik je “Priznanja Krleža” za 2009. godinu.

Bibliografija

Zbirke priča

Jednostavna i druge priče, Pegaz–KOS, Beograd 1997.

Virtuelna devojka, KOS/Književno društvo “Sveti Sava”, Beograd 2003.

Nedovršene priče, Književno društvo “Sveti Sava”, Beograd 2005.

Trči zeko trči, “Alma”, Beograd 2008.

Romani

– Repriza reprize, “Liber”, Beograd 2009.

– Megalomanija, “Alma”, Beograd 2009. (koautorsko delo)

– Isečci, “Alma”, Beograd 2010.

– Nepoznati i grad, Presing, Mladenovac 2013.

– Smej se Pajaco, Presing, Mladenovac, 2014.

– Kotrljanje Bertolta Brehta, Presnig, Mladenovac, 2015.

Komentariši

