Književni kutak

JASMINA HANJALIĆ

Rabindranath Tagore

Komentariši


mlini 011

 

Čini mi se da sam te morao voljeti

 

Čini mi se da sam te morao voljeti

na bezbroj načina, bezbroj puta,

u životu nakon života,

u dobu nakon doba, zauvijek.

 

Moje opčinjeno srce je napravilo

i iznova stvorilo ogrlicu pjesama.

Primi je kao dar i nosi oko vrata

na svoje različite načine,

u životu nakon života,

u dobu nakon doba, zauvijek.

 

Kada god čujem stare priče o ljubavi,

to je vijekovima star bol,

ta stara priča o razdvojenosti

ili zajedničkom životu,

kao što uvek gledam iznova u prošlost,

na kraju uvijek ti iskrsneš

kao prekrivač sjaja polarne zvijezde

koja isijava kroz tamu vremena:

Postaješ simbol onoga što se pamti zauvijek.

 

Ti i ja plutamo na ovom mlazu

koji dolazi iz izvora srca

i vremena ljubavi jednog prema drugom.

Igrali smo uz milion drugih ljubavnika,

dijeleći istu stidljivu dragost zbog sastanka,

iste potresne suze rastanka –

stara ljubav, ali u obliku koji se rađa

i rađa uvijek iznova.

 

Danas je ta sila pred tvojim nogama,

pronašavši svoj kraj u tebi,

ljubav čovjeka svih vremena, prošlosti i vječnosti:

Univerzalna sreća,

univerzalna tuga,

univerzalni život.

Sjećanja na sve ljubavi

spajaju se sa ovom našom ljubavlju –

i pjesme svih pjesnika,

prošlosti i vječnosti.

 

Komentariši

