BRANKA M. KASALOVIĆ: PRIJATELJ


 

image-0-02-05-764ddfa1f00768ac86631f60646195a44c6c28ee24e58b563f73e20637a1f3d4-v

 

Ko je?

Ја!

Ko?

 Drug tvoj, iz rova.

Onaj što su mu oči iskapili,

Koga si se odrekao

Jer si gadljiv na nedostatak lepote

I jedino јак dok si u mraku

Bežiš i od svоје senke

Tuđim se strahovima hraniš

Godinama.

Našim vekovima.

 

Ko si ti?

 

Prijatelj.

A i da nisam, ne boj se.

Znaš li koliko je od moje ravnice daleko taj tvoj Novi Zeland?

Znaš?

Ne znaš, ne znaš…

 

Šta hoćeš?

 

Od tebe? Od sebe? Od njih?

Drugi tok priče sam želeo, sanjao, presuđivao

Onda zaboravio, a možda sam bio i oprostio.

Sve do danas.

Izađoh iz rova.

Poklonih sebi ovo sad i nikad više,

Priznaj mi, prijatelju, sve

Reci da su ubili vrcavog pesnika u tebi,

Da ožiljci poput lala opupe i zabole,

A čovek se bola boji,

Razumljivo je to.

Često te iz  tmine slušam kako cviliš

A cvilim i ja, samo ne vidiš, pa i ne čuješ,

Baš kao i sada.

Da mi je da ti poklonim malo svog vida

Te noći

Gledao si.

Subota je bila, sećaš se.

Morao si da ćutiš, i gutaš grcaje ko raspuklo staklo.

Ne zameram ti, šta ti je, samo ti kažem.

I ja sam ćutao dok su ti usta muljem zalivali

I  terali da skičiš kao ker.

Nismo živi, prijatelju.

Ni ti u rovu, ni ja na rubu njegovom.

Kupi kartu za let u jednom pravcu,

A onda, uđi u voz…

Kao onda kada smo išli tvom dedi u Kosjerić.

Ne treba ti kofer.

Šta će ti?

To je luksuz lakomih ljudi.

Ne živi zemaljsko vreme,

prekratko je.

Dođi,

Da svaki dan počnemo od jutra, kao sunce

Kroz tvoje oči bih gledao

A ti kroz moje uvide upijao

Tišinu iza reči, ćutnje prozodiju.

Ćutiš?

Vidim kako ćutiš, prijatelju.

 

Ako mog oca tražiš

On nije…

 

Praštam, prijatelju i

do  viđenja

tamo kuda si zanavek otišao.

 

 

 

Komentariši

